Svart hvit_edited.jpg

Spørsmål & svar

Her har vi samlet de vanligste spørsmålene knyttet til våre kurs. Håper du finner den informasjonen du trenger!

  • Facebook
  • Instagram

Hva gjør jeg hvis jeg går glipp av en eller flere kursganger?

Vi har valgt å fortsette med noen smitteverntiltak som det å ha litt mer avstand mellom mattene. Dette innebærer et fortsatt nedsatt antall deltakere som kan delta på kurs våren 2022. Vi åpner for at du kan ta igjen tapte kursganger på andre kurs i kursperioden pluss en uker etter kurset ditt er slutt. Starter du på et nytt kurs kan du også ta igjen tapte timer fra tidligere kursrunde i den nye kursrunden. Går du glipp av kursganger kan du ta kontakt på post@mamayoga.no, så får du informasjon om hvilke kurs der det er plass for å ta igjen tapte timer. Du kan også få tilgang på online-yoga i en begrenset periode som kompensasjon.

Hva bør jeg ta med på kurs?

Hos oss kan du låne matte og trenger ikke ta med egen matte på kurs. Vi har masse yogautstyr i yogasalen som kan benyttes av alle våre deltakere. Ønsker du det, så kan du selvsagt ha med egen matte og det er også mulig å ta med et håndkle til å dekke til utstyret du låner dersom du ønsker det. 

I forhold til klær bør du ha deg treningsklær eller andre plagg som du har full bevegelighet i, spesielt omkring hoftene. Vi gjør yoga barbent eller i sokkelesten.     

På barselyoga bør du i tillegg ha med deg et teppe som babyen kan ligge på ved siden av deg pluss massasjeolje til babymassasjen på slutten av timen.

Hvilket kurs skal jeg velge?

Det er viktig at du først kjenner etter hva det er du har mest behov for.

 

Gravid Myk er et moderat aktivt gravidyogakurs, Gravid Pilates har hovedfokus på styrking av kjernen og Gravid Styrke er vårt mest fysisk aktivt og styrkende gravideyogakurs.

 

Ønsker du å bruke kurset som fødselsforberedelse, så er det kun FødselsYoga som inneholder dette.

Ønsker du et barselyogakurs som har hovedfokus på kjernen, så velger du Barsel Core, mens Barsel Styrke er mer et kurs med fokus på å styrke hele kroppen (selvsagt også inkludert kjernen!). 

Kan jeg bli på kurs som har startet? Kan jeg sette meg på venteliste?

Så lenge det er ledig kapasitet på et kurs, så kan du delta på kurs som har startet. Ønsker du dette kan du ta kontakt på post@mamayoga.no for å få tilsendt e-postfaktura på de resterende kursgangene.

 

I noen tilfeller, så kan vi ta inn deltakere også på kurs som er fulltegnet etter at kurset har startet, dersom vi ser at det er plass likevel. Ønsker du å sjekke mulighetene for dette, bør du ta kontakt på post@mamayoga.no. Eventuelt fører vi deg opp på en venteliste dersom interessen for kurset er stor.

Hvor tidlig kan jeg starte på kurs ved MamaYoga?

Dersom du er gravid og ikke er vant til å gjøre yoga, så anbefaler vi deg å vente til 2. trimester. Den generelle anbefalingen er at man skal unngå å begynne på en ny fysisk aktivitet til etter uke 12 for at kroppen skal få bruke sine ressurser til å sikre svangerskapet i en periode som mange regner som "usikker". Dersom kroppen din er vant til å gjøre yoga, og du har praktisert vanlig yoga også etter at du ble gravid, kan du helt fint starte tidligere med gravidyoga.
 
Men hvis kroppen din er vant til yoga, kan du godt gjøre yoga hele svangerskapet, også første trimester. Det viktigste er å lytte til kroppen og ikke utsette den for alt for mye belastning.

Er du nybakt mamma, bør du vente til 6-8 uker etter fødsel med å starte på barselyoga. Er barnet ditt for tidlig født bør du vente til 6-8 uker etter den oppsatte termindatoen. Grunnen til at vi anbefaler at du venter til etter seks uker er at livmoren normalt bruker ca. seks uker på å komme tilbake til normal størrelse etter fødsel (noe som er lurt før man begynner å trene aktivt spesielt med mage og bekkenbunn) pluss at babyen ofte trenger denne tiden på å være moden til å bli med på barselyoga.

 

For noen fungerer det tipp topp å starte tidligere og kjenner du deg klar for det, så kan du ta kontakt med oss slik at vi kan gi deg råd for din spesifikke situasjon.

Hvor lenge kan jeg gå på kurs på MamaYoga?

Dersom du er gravid, så kan du gå på gravidyoga eller fødselsyoga helt frem til termin/til du føder. Ønsker du å ha litt margin til termindato, så kan du velge en kursflyt frem til ca. to uker før termin. Det vanligste er å føde i perioden to uker før og to uker etter termin.

Ønsker du å delta på barselyoga sammen med babyen din, så kan du gjøre dette frem til babyen din begynner å krabbe eller på annet vis blir veldig mobil. Det vanligste er at dette skjer rundt 7-9 måneder. Skulle du oppleve at barbyen blir veldig mobil i løpet av et kurs, så kan du ta igjen tapte timer på yoga uten baby på Løkka Yoga. Ta kontakt på post@lokkayoga.no for å få vite hvilke kurs det er mulig å ta igjen på. 

Hva skjer hvis jeg ønsker å melde meg av et kurs?

Du har ved en lovfestet angrerett i 14 dager ved fjernkjøp (bestilling over internett), også ved påmelding på kurs. Hvis du skriftlig via vårt kontaktskjema melder deg av et kurs før det har gått 14 dager siden du meldte deg på, og kurset fortsatt ikke har startet, vil du få hele kursavgiften refundert.

 

Hvis det har gått mindre enn 14 dager og kurset har startet, vil du få refundert kursavgiften for de gjenstående timene. Dette gjelder ikke eventuell time som arrangeres de første 24 timene etter avmeldingstidspunktet.

 

Hvis det har gått mer enn 14 dager siden påmelding får du ingen refusjon av kursavgift, uansett årsak.

Hva gjør jeg med barnevogna når jeg deltar på barselyoga?

På Sagene kan bager og annet babyutstyr bringes med inn i lokalet, kun vognens understell må bli stående ute. Husk lås til understellet!


På Grünerløkka tar man kontakt med kursholder som åpner port til bakgår. Her plasseres vognene helt til høyre i bakgården, rett ved vinduene til yogalokalet.  Vognbagene og annet utstyr kan selvsagt taes med inn i lokalet.

FANT DU IKKE DET DU LURTE PÅ?

Yogamatter.jpg

Telefon

41 00 52 00

E-post

Følg oss på SoMe

  • Facebook
  • Instagram