styrket kvinne - avspent mamma
 

Pilates

Pilates er en allsidig, trygg og effektiv treningsmetode som passer alle typer aldre og livssituasjoner. Pilates metoden hjelper deg til å trene opp kjernemuskulaturen, forbedre kroppsholdningen og du vil få raskt fremgang i kroppens stabilitet, styrke og smidighet. Med regelmessig Pilates trening vil du føle deg mer sentrert og robust til å takle hverdagens aktiviteter. Pilates treningen gjør også utøverne mer bevisst på betydningen av dyp lateral pust som igjen genererer mer effektive bevegelser, bedre blodsirkulasjon, utholdenhet og gir mer kroppslig energi.
 
Pilates metoden består av fem grunnprinsipper som sammen jobber for å oppnå intelligent og effektiv trening. I Pilates metoden er kvalitet viktigere enn kvantitet- så gjennom å lære de fem grunnprinsippene nøye kan teknikken gjøre at du trenger å gjøre færre øvelser siden hver øvelse blir svært effektiv- smart og gøy på samme tid.

Pilates er utrolig bra å bruke som opptrening etter fødsel. Etter fødselen er bukveggen strukket og løs, Linnea alba har mistet elastisiteten og magemusklene er strukket og virker ikke optimalt. Det er derfor svært viktig å trene opp bekkenbunnen og kjemuskulaturen igjen etter fødselen slik at du gjenfinner god kroppsholning, helse og velvære. Barselkvinner må lære å å få tak i dyp kjernemuskulatur igjen og trene opp de dype lagene av magemuskulaturen og deretter den ytre delen av magemuskulaturen. Pilates øvelser er ypperlig i arbeidet med å gjenfinne muskelstabiliteten og gjenoppbygge kjernemuskulaturen etter graviditet og fødselen.
 
Les om våre kurs i Gravid Pilates her og Barsel Pilates her.