styrket kvinne - avspent mamma
 

Barsel Core

Kurs Dag & Tid Starter Timer Yogalærer Pris
Kurs Dag & Tid Starter Timer Yogalærer Pris
Kurs Dag & Tid Starter Timer Yogalærer Pris
Barsel Core Tir 11:00 - 12:10 7.9.2021 5 Elisabeth Gangnes 1600,- Gå til påmelding
Barsel Core Tir 11:00 - 12:10 19.10.2021 5 Elisabeth Gangnes 1600,- Gå til påmelding
På dette kurset har vi kombinert det beste fra yoga og det beste fra Pilates for deg som har født.
 
Fra ca. åtte uker etter fødselen er det fint å starte aktiv gjenoppbygging av mage -og bekkenbunnen etter graviditet og fødsel. Pilates er en effektiv og trygg treningsmetode for denne opptreningen. Ved å bruke konkrete Pilatesøvelser regelmessig over litt tid får du trent opp kjernemuskulaturen i magen igjen slik at du får tilbake en god kroppsholdning samt avlaster skuldre, nakke og rygg. Du vil gjenfinne kroppens stabilitet, styrke og smidighet. Pilatesmetoden er et supert verktøy for å vedlikeholde kjernemuskulaturen både i graviditeten og for å gjenoppbygge magemusklene i tiden etter fødsel.
 
Timen inneholder i tillegg til Pilates yogaflyt-sekvenser og styrkende yogastillinger, men også yogastillinger for oppmykning og spenningsfrigjøring. Vi har fokus på yogaøvelser som er tilrettelagt for en kvinnekropp som har gått igjennom svangerskap og fødsel. Vi jobber kraftfullt og spesifikt med kjernemuskulaturen i bekkenbunn, korsrygg, mage og lår samtidig som du får brukt hele kroppen i denne kombi-timen. 
 
Hver time avsluttes med en kort avspenning fordi vi vet hvor deilig det er med avspenning etter å ha tatt seg ut fysisk. Da får du hvile og kjenne mykheten, roen og tilstedeværelsen og får landet skikkelig på matta og i deg selv sammen med babyen din.
  
På denne timen deltar du sammen med babyen din, men timen inneholder ingen babymassasje. Vi anbefaler deg å la det gå minimum to måneder mellom fødsel og oppstart på dette kurset. Du kan delta helt frem til babyen din begynner å krabbe eller på annet vis blir veldig mobil. Det vanligste er at dette skjer når babyen er mellom syv og ni måneder.
 
Elisabeth som har kurset underviser på engelsk, men forstår godt norsk.
 
Les mer om Pilatesmetoden her
 
NB! Viktig informasjon i 2021: Vi har strenge smitteverntiltak slik at alle våre deltakere skal føle seg trygge på å komme på kurs hos oss. Alle som deltar på kurs må være friske og symptomfrie. Vi anbefaler deltakere å ha egen yogamatte, men vi har gode smittevernrutiner, så du kan låne hos oss hvis du ikke har selv. Dersom du benytter deg av yogautstyr i lokalet må ta med et håndkle for å dekke til lånt utstyr. Både for egen sikkerhet, men også av hensyn til andre som skal bruke utstyret etterpå. Alt utstyr organiseres slik at det brukes av færrest mulig deltakere i løpet av uka. 
 
Antibac er satt ut i vårt lokale og vi anbefaler at du bruker dette når du kommer og når du går pluss etter toalettbesøk. Viktige overflater vil bli vasket/desinfisert flere ganger per dag. Vi oppdaterer oss fortløpende på hvilke smitteverntiltak som kreves og anbefales for yogastudioer, og holder en streng linje for å sikre deg som deltaker best mulig.
 
Den spesielle situasjonen gjør også at vi dessverre ikke kan la deltakere bli i lokalet utover den tiden klassen varer, siden yogalærer må sørge for at lokalet blir vasket og klargjort for neste time. Det er heller ikke mulig å komme tidligere enn 10 minutter før timen starter av samme grunn.
 
Smitteverntiltakene innebærer også et svært nedsatt antall deltakere som kan delta på kurs i 2021. Derfor vil det så lenge dette opprettholdes ikke være mulig å ta igjen tapte timer på andre kurs. Går du glipp av flere timer kan du ta kontakt på post@mamayoga.no, så gir vi deg tilgang på BarselYoga Online i en begrenset periode som kompensasjon. Håper på forståelse for at vi må gjøre det litt annerledes en periode.
  
Hjertelig velkommen på kurs ved MamaYoga!