styrket kvinne - avspent mamma
 

Barsel Pilates

Kurs Dag & Tid Starter Timer Yogalærer Pris
Kurs Dag & Tid Starter Timer Yogalærer Pris
Kurs Dag & Tid Starter Timer Yogalærer Pris
Vårt kurstilbud i Barsel Pilates har pause siden vår flotte Pilates instruktør Ida er i barselpermisjon fram til februar 2019.
 
Barsel Pilates har vi på Grünerløkka & Tullinløkka! 
 
Fra åtte uker etter fødselen er det fint å starte gjenoppbyggingen av mage -og bekkenbunnen etter graviditeten og fødselen. Pilates er en effektiv og trygg treningsmetode for denne opptreningen. Pilatesmetoden hjelper deg med å trene opp kjernemuskulaturen i magen igjen slik at du får tilbake en god kroppsholdning samt avlaster skuldre, nakke og rygg. Du vil gjenfinne kroppens stabilitet, styrke og smidighet.
 
På dette kurset lærer du Pilates` fem grunnprinsipper: Pusten, bekkenplassering, brystkasse/ribbenplassering, skulderbladplassering og hode/nakkeplassering. Gjennom kunnskapen om disse fem grunnprinsippene vil du kunne få en bedre forståelse av din egen kropp og få et større utbytte av treningen.
  
Barsel Pilates har færre deltakere og hver enkelt deltaker får en holdningsanalyse. Ut i fra dette vil vi hjelpe deg til å trene opp magen din på en god og trygg måte etter fødselen. 
 
På denne timen deltar du sammen med babyen din, men timen inneholder ingen babymassasje. 
 
Ida Brenna holder kursene i Gravid Pilates og Barsel Pilates. Hun er både yogalærer, Pilates-instruktør og muskelterapeut slik at du trygt blir guidet gjennom disse timene. Ida har et hjerte for arbeidet med å vedlikeholde og gjenoppbygge bekkenbunnen og magemuskulaturen i graviditeten og etter fødselen. Hun har selv gjennomgått og opptrent seg etter to svangerskap og vet hvor viktig dette arbeidet er for din helse, styrke og vitalitet.
 
Les mer om Pilatesmetoden her