styrket kvinne - avspent mamma
 


Mer om FødselsYoga

Skal jeg velge FødselsYoga, FødselsYoga Helg eller Partnertime?
Vårt mest grundige kurs er det kurset som heter FødselsYoga. Kurset går over 4 uker og du får god tid til å lære alle øvelser, både de som er relevant i forhold til oppbyggingen til fødsel og til selve fødselen. Vi har dessuten på dette kurset god nok tid til at all viktig relevant kunnskap blir gjentatt flere ganger slik at den sitter så bra som mulig.
Har du ikke anledning eller tid til å følge FødselsYoga så er det neste vi anbefaler deg å følge et FødselsYoga Helg kurs. Her har du flere timer på en dag til å forberede deg, lære øvelsene og tilegne deg kunnskapen. Både FødselsYoga og FødselsYoga helg inneholder Partnertimen som avslutning. Partnertimen er på 1,5 timer hvor både den gravide og den/partneren som skal støtte henne under fødsel er med. På Partnertimen deltar partneren for å lære hvordan han/hun kan assistere fødekvinnen med fødselsmassasje, gode stillinger og støtte under fødselen. Vi har sterkt fokus på hva dere kan gjøre sammen for best å støtte den naturlige fødeprosessen. Er du førstegangsfødende så anbefaler vi primært et helt kurs i FødselsYoga, men dersom du kun skal friske opp kunnskap fra sist gang du gikk på kurs så kan du godt kun delta på Partnertimen.
 
Hvor tidlig eller sent anbefaler dere at jeg går på FødselsYoga?
Du kan gå på FødselsYoga når som helst i svangerskapet, men vi anbefaler primært at du deltar på dette kurset i 3. trimester og at avslutningen på kurset er maks 4-6 uker før termin og helst 2-3 uker før termin.
Dette fordi du da vil oppleve at kunnskapen er lettere tilgjengelig når du skal føde. Deltar du på dette kurset lenge før du føder så anbefaler vi at dere går igjennom temaheftet dere får tilsendt fra oss som en repetisjon av kunnskapen før fødsel. 
 
Hvilke kurs er best å kombinere med FødselsYoga? 
Alle våre kurs i GravidYoga passer i kombinasjon med FødselsYoga. Ønsker du å kombinere FødselsYoga med et aktivt kurs så velger du enten Gravid Myk eller Gravid Styrke, mens ønsker du mye fokus på pust, sirkulasjon og avspenning så velger du Gravid Ro i kombinasjon med ditt FødselsYoga kurs.
 
Tilbake til Spørsmål & svar